MENGATASI MASAALAH …..TIADA DUIT

Selama beberapa bulan ini aku ditugaskan oleh syarikat tempat aku bekerja untuk keluar untuk bertemu pelanggan-pelanggan yang menghadapi masaalah pembayaran pinjaman . Kebanyakan pelanggan didalam senarai berumur 28 ke 32 tahun.Aku dan rakan-rakan berasa curiga kenapa begitu ramai pelanggan didalam lingkungan ini menghadapi kesulitan atau masaalah kewangan.

 

Belbagai masaalah yang aku dengar dari Pelanggan-pelanggan tersebut.

·        Ada yang sampai setahun tak kerja.

·        Diberhentikan kerja dan baru mula kerja 2 bulan yang lalu.

·        Banyak hutang lain yang nak diselesaikan

·        Baru kahwin, banyak pakai duit.

·        Isteri ditinggalkan suami

·        Suami ditinggalkan isteri.

 

 

Umur masih muda tetapi hanya berserah kepada nasib tanpa mahu berusaha .Banyak pekerjaan masih boleh dilakukan namun begitu disebabkan nak menjaga status, Malu nak meniaga menambahkan pendapatan . Yang sebenarnya perasaan mempunyai perasaan malas yang tebal dan takut untuk gagal.Padahal mereka sedang hidup didalam kegagalan.

 

Sebenarnya mereka perlu memotivasikan diri mereka untuk menghadapi cabaran hidup.Antara caranya adalah dengan bertanya atau cuba sesuatu yang baharu.Perlu berjumpa dengan mereka-mereka yang berpengalaman.Paling tidak jumpa saya pun ok.Saya sentiasa akan membantu memotivasikan diri.Mereka perlu bangkit dari kegagalan yang sedang mereka hadapi. Siapa yang tidak pernah gagal dalam hidup,malahan kegagalan itulah yang telah mengajar saya menempuhi segala cabaran disamping ianya menjadi sumber inspirasi saya…..Aku tak mahu hidup susah lagi…Kesusahan dimasa lalu menjadi motivasi untuk aku bergerak kehadapan. Siapa yang tahu apa akan terjadi di esok hari. Menunggu datangnya esok hari adalah merupakan satu perubahan didalam hidup yang kita alami tanpa rasa takut. Kenapa kita sanggup untuk menghadapi esok hari yang kita tidak tahu arah tujuannya.Sebenarnya kita sentiasa mengharap agar esok adalah lebih baik dari hari ini tetapi hakikatnya adalah ,apa yang kita telah lakukan hari ini mencerminkan apa yang akan terjadi esok hari.Kita mulakan dengan sentiasa berfikiran positif yang esok hari adalh lebih baik dari hari ini.Insyaallah, kita akan mulakan pagi esok dengan ceria dan secara automatik hari yang kita lalui akan menjadi lebih baik.Maka kita akan boleh berfikir dengan lebih baik dan sudah pasti fikiran yang baik akan boleh menghasilkan sesuatu yang lebih baik….iaitu duit atau pendapatan.

 

Ada duit semua boleh jadi. Lebih-lebih lagi dalam keaadaan sekarang.

·        Jika nak hidup mewah,

·        Jika nak bercuti ke Destinasi percutian Impian,

·        Jika nak cari duit untuk hari raya

·        Jika nak menyelesaikan hutang-piutang.

·        Jika nak membantu keluarga

·        Nak kaya, nak nampak bergaya

·        Nak mengatasi kesempitan hidup

·        Nak hidup selesa, gembira tanpa pening kepala

 

 

 

 

 

 

Hanya bermodalkan RM225-00 dan ringankan sedikit tulang anda akan menjana pendapatan Maksima RM 14,400-00 yang sudah pasti menceriakan hidup anda.

Mudah semudah ABC

 

a-Mengeluarkan modal RM 225-00/beli 1 produk

b-memperkenalkan kepada 2 orang sahaja.

c-2 org yang diperkenalkan hanya perlu menjalankan A & B

 

Senangnya nak hasilkan pendapatan. Senang begini pun ramai yang tak mampu melakukan. Ini adalah peluang yang diluluskan oleh kerajaan untuk meningkatkan taraf hidup.Kenapa perlu malu, malas atau segan jika apa yang kita lakukan boleh menghasilkan pendapatan sehingga RM 14,000.

 

Pelan yang terbukti menjana pendapatan lumayan.

Produk yang terbukti berkesan dalam 3 saat.

Halangannya hanyalah anda.

Anda yang akan mencorakkan dimana anda berada

Anda pasti berjaya jika peluang ini anda lakukan.

Inilah salah satu pintu rezeki yang anda selalu minta.

 

·        Jika berminat nak merubah kehidupan.

·        Jika berminat nak tambah pendapatan

·        Jika berminat untuk menaikkan motivasi diri

·        Jika ingin anda dilihat sebagai seorang yang berjaya.

·        Jika ingin memotivasikan diri sendiri dan orang lain.

·        Jika nak cari duit

·        Jika nak buat duit.

·        Saya bukan Along, Saya memang nak tolong.

·       SMS 012-290 5445 untuk hari esok yang lebih ceria

2 responses to “MENGATASI MASAALAH …..TIADA DUIT

  1. ajwad budak ensem

    Salam tuan,
    Apa tajuknye?Boleh hantar laman web atau apa2pun yg boleh diushar ke ym_nadzri@yahoo.com. TQ

  2. Memang skarang ni ramai golongan belia yg menghadapi masalah kewangan. Tp, jika anda ingin mengecapi kebebasan kewangan, insya Allah, saya dpt membantu mengatasi masalah anda. Yg penting diri anda MAHU. Sesiapa yg ingin lari dr masalah kewangan, blh hubungi saya. Saya mahu menolong org2 yg btl2 serius. hubungi saya menggunakn email dibwh utk temujanji.
    rzquantum@yahoo.com.my

Tinggalkan Jawapan

