Hadiah untuk Ayah dan Ibu…..

Ayah dan Ibu,

Ayah dan Ibu

Inilah permulaan kami,

Dapat melihat bulan dan matahari

 abah.jpg Apakah yang kita mampu lakukan untuk membalas jasa Ibu dan bapa kita. Bayangkan dari dilahirkan sehingga sekarang. Pengorbanan yang tiada tolok bandingnya.Tak terbayar rasanya.  

Apa yang telah kita cuba lakukan untuk membalas jasa ibu bapa kita. Kebanyakkan kita nak hulur duit untuk belanja mereka pun susah .Kalau bagipun setakat bagi sahaja. Mungkin kurang mampu atau memang dasar tak mengenang budi.Bila kita boleh membayar jasa mereka. Bayangkan anak kita melakukan perkara yang sama atau lebih buruk kepada kita. Mungkin ayah dan ibu teringin untuk menunaikan haji atau umrah. Mungkin mereka amat teringinkan memiliki sebuah kereta baru. Mungkin mereka berhajat untuk berjalan makan angin ketempat-tempat peranginan di Malaysia atau diluar negeri. Mampukah kita tunaikan hajat mereka selagi mereka masih bernyawa.?Mampukah kita menjadikan impian satu kenyataan selagi mereka masih hidup.? Mereka sanggup berkorban jiwa dan raga demi melihat kita gembira memiliki barangan yang kita idamkan semasa kita masih kecil.Hanya untuk melihat anak-anak mereka tersenyum gembira

Apakah yang kita perlu lakukan untuk membalas jasa mereka. Nak harapkan gaji bulanan memang tak pernah cukup. Kita perlu lakukan sesuatu yang mudah , ringkas , tak perlu gunakan banyak masa tetapi boleh mendatangkan pendapatan yang lumayan. Yang penting adalah Kesanggupan, Kesabaran dan Usaha serta sedikit modal.

Saya berjaya melakukannya. Walaupun hanya sebuah Proton Iswara, akan tetapi senyuman ayah dan ibu amat bermakna bagi saya. Mengalir air mata bila ayah mengucapkan terima kasih dan memeluk saya sambil berkata.Akhirnya setelah 61 tahun hidup dapat juga merasa kereta baru sebelum ini semua kereta 2nd hand.

Bukannya ingin menunjuk , bukannya ingin berlagak akan tetapi ini adalah kejadian sebenar yang terjadi dalam diri saya hanya kerana saya mengambil satu keputusan mudah, iaitu menyertai mlm. mlm bukan sahaja menghidupkan kembali impian saya ,malahan impian orang yang tersayang.

 Saya mampu lakukan , Anda bila lagi. Jangan jadikan modal minima RM 400-00 sebagai halangan untuk berjaya. Saya masih berusaha untuk pergi lebih jauh. Kejayaan kejayaan yang kecil ini  menguatkan semangat saya untuk mengejar kejayaan yang lebih besar.Mungkin anda lebih hebat, mungkin anda mampu lakukan dengan lebih baik. Namun begitu ianya tidak bermakna jika anda tidak buat keputusan , tidak mahu mencuba, tak sanggup untuk melakukannya. Sertai saya dan kita bersama-sama berusaha merubah kehidupan dengan mlm

Tinggalkan Jawapan

