SERTAI SAYA…TINGGALKAN PELABURAN INTERNET.

Lama dah saya nasihat kawan-kawan.Kawan-kawan tak mahu dengar.Biasalah , antara jawapan yang diberikan1-Pelabur mesti berani ambil risiko.
2-Peluang buat duit nak naikkan taraf hidup orang islam.
3-Senang buat duit.Tak payah buat apa-apa.
4-Kerajaan tak boleh buat apa-apa benda ni kat internet.
5-Jangan masuk campur ini urusan kami,Kami yang nak kaya kau tak nak tak apa.
6-Kerajaan tak akan ambil tindakan.Ramai orang besar terlibat.
<strong>Skim Internet ‘antarabangsa’ beralamat di Malaysia</strong>
Oleh RAMLI ABDUL KARIM dan HASANI HASSAN
KUALA LUMPUR 13 April – Skim-skim pelaburan Internet yang difatwakan sebagai haram oleh Majlis Fatwa Kebangsaan semalam sebenarnya bukan berpangkalan di luar negara sebagaimana digembar-gemburkan, sebaliknya diuruskan oleh rakyat Malaysia sendiri.
<strong>Pelaburan saham melalui Internet haram – Majlis Fatwa</strong>
Oleh NOR AZIAH JAAFAR, RUHAIDINI ABD KADIR dan RAMLI ABDUL KARIM
KUALA LUMPUR 12 April – Ketika wujud gelombang besar penyertaan orang ramai dalam skim-skim pelaburan Internet yang menjanjikan pulangan berlipat ganda, aktiviti itu hari ini difatwakan sebagai haram di sisi Islam.
Keputusan Mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan Ke-77 di Kuala Terengganu itu sudah pasti memberi kesan kepada aktiviti pelaburan melibatkan tidak kurang 500,000 orang Islam termasuk golongan kenamaan dan profesional berpangkat Tan Sri dan Datuk.
<strong>Polis siasat kes mangsa pelaburan Internet</strong>
Oleh: NORHANA SALASHAR BASHARUDDIN
KUALA LUMPUR 13 April – Polis mengesahkan sedang menyiasat beberapa aduan daripada mangsa penipuan skim pelaburan menerusi Internet tetapi tidak menjalankan pemantauan khusus aktiviti itu yang terletak di bawah bidang kuasa Bank Negara Malaysia (BNM).
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Ramli Yusuff memberitahu Utusan Malaysia, pihaknya perlu menjalankan siasatan terperinci setiap aduan yang diterima sebelum mengambil sebarang tindakan.
<strong>Warning/Alerts
Alert List</strong>Press Releases by the SC relating to Investor Alert
Investor Alert from other jurisdictions
Below is the list of known companies and websites which are not authorized nor approved under the securities laws to deal in securities. The public are advised not to make any investment with companies that are not licensed or approved by the SC.
Al-Arabic Fund (www.al-arabic.com)
ABB Fund (
www.abbfund.com)
Buy-e-barrel (
www.buyebarrel.com
E-suisse Fund (www.esuissefund.com)
Euro America Index (
www.eaindex.com)
E-Barrel (
www.ebarrel.com)
IPC Shopping Services Sdn Bhd(EM-PAY) (
www.ipcshopping.com)
Swiss Mutual Fund (
www.swisscash.com, www.swisscash.biz) *(Press Release)
<a href=”http://www.sc.com.my”>http://www.sc.com.my/</a&gt;Sekarang bila duit tak boleh keluar ,mengeluh.Kalau masuk dia sorang je tak apa juga.Ni habis semua orang dia ajak.Sekarang nak keluar rumah pun takut sebab takut kena pukul.Dulu lagi kami dah nasihat akan jadi seperti ini tapi biasalah adat orang melayu suka jadi tuan tapi tanah tergadai.Taknak buat kerja tapi nak kaya.Sekarang bukan masa nak mengeluh. Bangun kembali.Sedarlah .Buat lah yang diluluskan oleh kerajaan dan terbukti berkesan dan ramai yang telah berjaya.
Sertai saya menjalankan Uptrend.Tiada jalan mudah untuk kaya akan tetapi dengan Uptrend ianya mudah.Semudah A,B dan C.Namun begitu untuk berjaya perlukan perancangan yang teliti,perlaksanaan dan pengorbanan.Hasilnya berbaloi,lumayan dan yang penting ,boleh tidur malam.Tak kena tipu.Kalau mereka boleh Jadi JUTAWAN kenapa kita tidak boleh sekurang-kurangnya buat puluhan ribu….Fikirkan.

Awas,Pelaburan Internet

Petikan Berita harian 15 hb April 207
<strong>Laman web pelaburan internet ke BNM</strong>
Oleh Rohaniza Idris dan Norakmah Mat Youb
KUALA LUMPUR: Pusat Keselamatan Siber Malaysia, pengendali keselamatan teknologi maklumat dan komunikasi negara sudah menyerahkan nama beberapa laman web yang disyaki menjalankan pelaburan internet dengan memperdayakan orang ramai kepada Bank Negara Malaysia (BNM) untuk tindakan selanjutnya.
Ketuanya, Leftenan Kol (B) Husin Jazir, berkata nama itu diserahkan selepas agensinya memantau beberapa laman web yang menjalankan pelaburan internet disyaki cuba mengaut keuntungan dengan mengelirukan pelabur dengan pelbagai tawaran menarik.
Katanya, Cyber Security yang sebelum ini dikenali sebagai Pusat Tindak Balas Kecemasan Kebangsaan (Niser) tidak boleh mengambil tindakan terhadap laman web yang menawarkan pelaburan internet berkenaan kerana tiada kuasa berbuat demikian.“Bagaimanapun, jika kerajaan meminta menutup mana-mana laman web yang menjejaskan keselamatan negara, kita boleh berbuat demikian. Setakat ini, belum ada arahan untuk menutup laman web pelaburan internet itu.Komen saya ialah dah berapa lama pelaburan internet ini beroperasi baru kerajaan sibuk nak sekat.Perkara dah jadi parah.Tapi elok juga kerana yang kaya bukan peserta.Peserta dapatlah sikit tapi pengusaha yang untung berlipat kali ganda kerana dapat deposit percuma berjuta-juta ringgit dan boleh menjalankan apa-apa jenis perniagaan yang mereka suka samaada mengikut undang-undang atau tidak.Terlalu ramai yang terlibat.Degil pulak tu.Dah la degil ,sombong bodoh pun ada.Tak mahu dengar nasihat langsung.Mereka sahaja yang betul. Dah biberitakan macam2 mereka masih boleh kata yang apa yang mereka laburkan itu betul.Entahlah….Sendiri mahu ingat..Bila kena esok …sendiri tanggung..Kami di Uptrend sentiasa menerima kehadiran mereka yang ingin berjaya atau menjana pendapatan lumayan dengan cara yang diluluskan oleh kerajaan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s