Uptrend.wordpress-Post terdahulu

Ikuti post dari Uptrend.wordpress (suspended ).

Pengenalan

November 6th, 2006 ·

Aku mengenali Uptrend dengan cara yang agak pelik. Mula-mula adikku man cuba menerangkan kepadaku satu bidang perniagaan yang baru dia ceburi, mungkin penerangannya agak kabur membuatkan aku tidak ambil tahu dan memarahinya kerana menceburi satu perniagaan yang bagiku tidak menguntungkan. 2 bulan selepas itu aku mendapat panggilan telefon dari ibuku mengatakan adikku, man telah berhenti kerja( EXE disebuah foreign bank). Sebagai abang yang sulung aku memang mengambil berat kebajikan adik-beradikku serta keluarga. Aku memarahi man dan bertanya sebab dia berhenti kerja. Dia cuma jawab “berikan man masa sebulan lagi untuk tunjukkan kepada keluarga”. Setelah berbincang bersama keluarga kami mengambil keputusan untuk tunggu dan lihat perkembangan man.

Seminggu kemudian sedang aku membaca akhbar kosmo. Aku terbaca ruangan tengah yang penuh bewarna dan bertajuk “Uptrend lahirkan 12 orang jutawan”. Ini yang dibuat oleh man, lalu terus aku menelefon man supaya datang kerumah untuk menerangkan apakah sebenarnya Uptrend. Man sibuk dan hanya sampai kerumah pada jam 11.00 malam. Walaupun masih lagi kabur mengenai Uptrend sedikit sebanyak telah membuka mataku bahawa perniagaan ini amat mudah, ringkas dan yang penting amat mudah menghasilkan pendapatan yang lumayan.

Pada 12hb August 2006, walaupun masih kurang yakin, aku dan isteriku telah mengambil keputusan untuk mencuba nasib dan kami telah mendaftar untuk menjadi ahli uptrend yang sah. Bermula dari saat itu suasana kehidupan kami telah berubah menjadi amat ceria, waktu lapangku yang sebelum ini banyak dihabiskan didepan tv kini berubah .Setiap hari ada sahaja peristiwa menarik terjadi. Dalam bulan pertama walaupun secara sambilan aku bejaya menghasilkan RM 2,580-00 yang mana hampir menyamai pendapatan dari pekerjaan tetapku sebagai Exe Bank.Ini menguatkan lagi keyakinan yang Uptrend boleh menghasilkan pendapatan berlipat kali ganda bergantung pada usaha dan rezeki dari allah. Aku masih mengejar impian dengan harapan dapat berdiri sebaris dengan mereka yang telah berjaya. Semoga allah izinkan. Kita hanya berdoa dan berusaha, tuhan yang menentukan.

Berita Uptrend di Akhbar.

December 19th, 2006 ·


 

 AmBank, Uptrend in MasterCard prepaid debit card tie-up
By Zurinna Raja Adamzurinna@nstp.com.my  December 14 2006

AMBANK Group has formed its first co-brand partnership with multilevel marketing (MLM) company Uptrend Network Sdn Bhd, to issue a MasterCard prepaid debit card.Targeted to roll out about 100,000 users within a year, the Ambank-SmartLink prepaid MasterCard allows a cash rebate redemption for Uptrend Network MLM customers, instead of cash vouchers or other gifts usually given out by MLM providers. Its loyalty customer account (LCA) programme is provided by Smartlink International Sdn Bhd. The MLM group, which sells health products, has over 150,000 members.Sold at RM38 per package, the debit card lets Uptrend customers convert their points into cash that will be debited into their AmBank-SmartLink prepaid MasterCard debit card account.AmBank’s own MasterCard prepaid debit card, meanwhile, is tagged at RM25 per package.“This is the first partnership of its kind by AmBank. We are looking at more partnerships in the coming years especially in retail, food and entertainment industry,” AmBank general manager card services Perry Ong said at the launching ceremony in
Kuala Lumpur.While debit card users must be 12 years old and above, card holders do not need to open an account with AmBank in order to use the AmBank-SmartLink prepaid MasterCard. Users may also top-up their debit card at any AmBank branch or automated teller machines.By next year, Ong said, AmBank plans to give its customers updates on the card balance via short messaging services. At present, users can check their balance by going to any AmBank branch or via online banking.Meanwhile, Uptrend president international marketing Gary Gan said the group is optimistic to meet the bank’s target, as Uptrend itself recruits up to 8,000 new members per month

Buat duit segera dengan Uptrend.

December 17th, 2006 · 2 Comments

Setelah mereka yang berjaya anda mesti tertanya-tanya betulke ? Didalam Uptrend untuk mendapat pendapatan RM 500-00 sehari tidak mustahil. Saya sendiri telah melakukannya. Ini adalah real money.Didalam penyata ianya adalah dalam bentuk USd perlu didarabkan dengan 3.8. Yang seronoknya modal hanyalah min RM 342-00 sekali seumur hidup. Pendapatan yang anda dapat dibayar hari2 . Tidak perlu mengeluarkan modal tambahan. Hanya menggunakan air liur anda boleh menjana pendapatan RM 20,000-00 sebulan. Perniagaan mana didalam dunia siber yang dibayar hari2. (perlu ada usaha ini bukan labur pendam). Hasil yang saya rasai amat berbaloi. Bayangkan dengan bermodalkan RM 342-00 kalau tak dapat RM 20,000-00, RM 500-00 tiap-tiap bulan pun dah lega, boleh bayar instalment kereta. Masaalahnya saya mendapat lebih dari itu. Hanya berbual dengan kawan2 minum teh, saudara,rakan pejabat saya telah merasai pendapatan seorang Executive. Bayangkan jika saya pergi lagi jauh, sudah tentu pendapatan itu lebih besar.Saksikan sendiri Contoh Pendapatan Sehari saya sendiri. Bukan nak menunjuk tetapi inilah hasil yang saya rasai.

UPTREND NETWORK SDN BHD (587955-U) (AJL931489)

BONUS STATEMENT FOR PLAN A

RUSTAM BIN MOHAMAD (MY721023055451)

Current Status : Platinum

C-2-10,
PANGSAPURI MAWAR BANDAR BARU SENTUL 51000,
KUALA LUMPUR

Calculation Date : 2006-11-13

1, KL

House Phone No. : 0340459445

KUALA LUMPUR
WP, MALAYSIA

Mobile Phone No. : 0122905445

DIRECT LEVEL BONUS (DLB)

New Recruitment(s)

Bonus Credit Point

MULTIPLE GROUP DEVELOPMENT BONUS (MGDB)

IBC

A Group

B Group

Carry Forward

Bonus Credit Point

MOBILE STOCKIST BONUS

Mobile Stockist (MS)

New MS Recruitment(s)

Introducer Bonus

Total M. Stockist Bonus

LEADERSHIP DEVELOPMENT BONUS (LDB)

IBC

A Group

B Group

Bonus Credit Point

CAR FUND BONUS (CFB)

IBC

A Group

B Group

Share

Bonus Credit Point

Grand Total Bonus

133.00

x 3.8      

MYR 505.40

This is computer generated statement, no signature is required.

Uptrend diakhbar & majalah

December 10th, 2006 · No Comments

Assalammualaikum & selamat Sejahtera. ” macam nak bagi ucapan pulak”. Saya nak beritahu kepada mereka yang masih sangsi dengan Uptrend, sila beli akhbar atau majalah berikut:1) Majalah wanita edisi december.Produk terbaru uptrend di Muka 100.2) Akhbar Seleksi edisi december- Muka surat 2 -Tentang asal usul Uptrend . Muka surat 13. Komen mereka yang sudah merasai keenakan wang dari Uptrend.3) Majalah Mangga Edisi- Mukasurat 46. Seorang artis yang aku pun tek kenal (artis malaysia yg top tu kenalla). Ikut cerita dia sudah berlakon 11 tahun drama swasta tak kayo, buat uptrend 4 bulan dapat pakai BMW.Anda lihat sendiri malas nak cerita. Bak kata moyang aku, kalau tahu ada lubuk emas jangan tunggu esok nak gali,semalam dah pergi.Nanti kot terlambat, kalau dah lambat , orang lain dapat seguni , kita dapat segengam itu pun kalau dapat. Fikirkan.→ No CommentsTags: Uptrend

HIDUPKAN IMPIAN ANDA YANG TERKUBUR.

January 7th, 2007 · 1 Comment


  
 Pernahkah kita terfikir atau terkenang cita-cita dan impian yang pernah kita idamkan semasa kita dibangku sekolah.Adakah kita dapat capai apa yang kita impikan.Rasanya mungkin hanya 10% dari kita yang dapat mencapai impian.Apa jadi dengan impian kita!!!.Terkubur begitu sahaja??.
Cuba bayangkan jika ada satu peluang yang memungkinkan kita mendapat pendapatan
RM 20,000-00.Sudah tentu kita mula menghidupkan segala impian yang kita yang telah terkubur.
Kereta impian……BMW, VOLVO, EVO ,dan lain-lain.Kita mula berkira-kira untuk dapatkan rumah impian ,sebuah Banglo yang indah, percutian impian- ingin pergi ke tempat yang sebelum ini kita lihat di kaca TV dan majalah sahaja… segalanya mungkin.Kita mudah selesa dengan apa yang kita ada. Pernahkah kita terfikir bahawa pekerjaan yang kita ada sekarang, tidak kira sama ada kita seorang pengurus, pegawai, kerani , operator pengeluaran, didalam keadaan ekonomi yang semakin gawat dengan kenaikan harga minyak, harga tol , barang-barang, kos barang binaan. Apakah ada jaminan yang kita masih bekerja minggu depan, bulan depan atau tahun depan .Apakah persediaan kita untuk menghadapi situasi yang kita tidak diperlukan oleh syarikat atau diberhentikan. Adakah cukup simpanan kita untuk menampung kos kehidupan kita sekurang-kurangnya selama sebulan untuk kita mendapatkan pekerjaan.Fikirkan…..Peluang kedua untuk mencapai impian kita. Bot penyelamat ketika kapal kita karam….Tayar spare ketika kereta kita pancit……Uptrend telah memberi saya peluang kedua untuk saya mencapai impian saya disamping itu saya berjaya menghidupkan impian orang lain yang ingin berjaya bersama.  Disamping itu menjadi pelampung keselamatan  kepada saya jika sesuatu berlaku pada pekerjaan saya sebagai pegawai bank. Suasana perbankan dimalaysia amat suram, merger
sana , merger sini. Kita yang merana……
Fikirkan….. Hidupkan Impian anda yang terkubur…. Masih belum terlewat……..!!!

Uptrend -gunakan sistem hybrid lebih awal .

January 5th, 2007 · No Comments

Uptrend gunakan plan hybrid iaitu gabungan teknologi internet dan cara tradisional networking yang hasilnya amat menakjubkan, pantas, mudah dan mendatangkan pendapatan yang lumayan.Perniagaan anda boleh dijalankan pada bila-bila masa, dimana sahaja dan oleh siapa sahaja( profesional, bankers,pelajar, suri-rumah, sesiapa sahaja berumur 18 tahun keatas).Berikut adalah keratan akhbar “the STAR” dimana bank disaran terapkan SISTEM HYBRID untuk maju. Uptrend dah lama buat. Go Uptrend….Adopt hybrid channels, local banks advisedBy DAVID TANLANGKAWI: Local banks should adopt hybrid channels to promote and distribute their products, says Dr Ravi Aron, a senior fellow fromUniversity of
Pennsylvania’s The William and Phyllis Mack Centre for Technological Innovation.  “In the age of globalisation, banks can no longer dominate the financial industry by having the most branches. 
“Banks and companies all over the world are beginning to realise this fact and some have begun to adopt new non-standard distribution and promotion strategies,” Aron told StarBiz at the recent Financial Services Leadership Summit.  The event was hosted by I-flex Solutions and Oracle and sponsored by Hewlett-Packard and IBM.  “The financial giant ING, for example, has established in the
US a chain of cafes under its brand name to service its customers as well to promote its products. 
“You can walk into the café, listen to jazz music and drink cappuccino, while your financial needs are being attended to by ING staff,” Aron said.  He said that in just over two years, ING was able to generate about US$19bil from deposits, savings and assets products.  “In
Thailand, the Siam Cement group, which specialises in producing cement, paper, textiles and rural products, arranges for its rural customers to make payments at 7-Eleven outlets,” he said. 
Aron said
India’s two largest private banks – Housing Development Financial Corp and Industrial Credit and Investment Corp – had gained huge market share since they were corporatised 12 years ago by utilising hybrid channels to promote and distribute their products. 
Besides standard and conventional channels, they also employed digital and telecommunication channels such as providing online services through the Internet and mobile phones to rope in new business, he said.  He said banks must also provide multiple products even if it meant working with their competitors.  “There are over 10 banks in the
US today that have signed agreements with American Express to promote their cards although American Express is their competitor. 
“These banks realised it is necessary to adopt a network model to compete, that is by providing multiple products even though they are your competitors’ products. In the age of globalisation, customers do not choose only one financial institution to handle every aspect of their financial needs,” he said.  Aron said local banks should also seek overseas investment opportunities to expand.  “This is necessary as the population in the country provides limited market opportunities. Local banks should explore investments in companies in India and
China that require capital for rapid expansion,” he said. 
→ No CommentsTags: Uptrend

Tahun 2007 , Harapan Ingin Berjaya bersama Uptrend

January 1st, 2007 · 1 Comment

Tahun 2007 tetap akan hadir, banyak benda yang kita tinggalkan . 2007 adalahpermulaaan  bagi sesuatu yang menarik . Kegagalan di 2006 membuatkan kita lebih bersemangat untuk menghadapi 2007.KEJAYAAN HANYA TERCAPAI APABILA PELUANG DICARI, DIREBUT & DILAKUKAN. Berbalik kepada UPTREND. Disinilah yang aku rasakan aku boleh berjaya menjadi jutawan tetapi perlu  bersungguh-sungguh, sabar dan sanggup berkorban. Setiap orang inginkan kejayaan ataupun ingin menjadi jutawan. Siapa didalam dunia ini yang tak inginkan kemewahan.- rumah impian, kereta impian, percutian impian dan ada juga yang sudah kaya raya mencari isteri impian……..UPTREND telah hasilkan 12 jutawan  dan mengikut statistic syarikat setakat 31/12/2006 ,UPTREND sudah hasilkan 20 org jutawan. Inilah yang telah mendorong aku untuk terus berusaha sebab segalanya mungkin didalam uptrend.Uptrend mudah, ringkas,Modal hanya sekali tetapi untung berkali-kali. Syarikat amat mengambil berat tentang ahli.Banyak kemudahan disediakan untuk anda belajar untuk meningkatkan ilmu, keyakinan diri yang paling penting menjana pendapatan berlipat kali ganda dari apa yang anda dapat sekarang.Aku gagal ditahun 2006 untuk menjana pendapatan 5 angka, tetapi aku berpuas hati dengan pendapatan 4 angka yang aku nikmati. 2007 aku akan timbul umpama ombak Tsunami. Saksikan dan lihat akan muncul seorang lagi yang akan berjaya didalam uptrend . Hanya tuhan sahaja yang dapat menghalang, semoga allah membuka pintu rezeki seluas-luasnya.Marilah kita bersama-sama
cuba memajukan diri kita didalam apa jua bidang yang kita ceburi.
 

Cari duit, wang dan peluang online & offline.

December 25th, 2006 · Selama 10 tahun aku bekerja di bank, pendapatan yang aku perolehi boleh tahan juga bermula dengan gaji cuma RM 1,200-00 hingga sekarang pendapatan yang aku perolehi menjangkau RM 3,000-oo. Memang aku bercita-cita untuk menjalankan perniagaan kecil-kecilan tetapi apa yang aku mampu lakukan. Jual nasi lemak- aku tak pandai masak sudahnya tong sampah yang kenyang. Meniaga burger- stall/gerai je harga RM 900-00 itu tak termasuk roti, daging burger, sayur, sos yang macam.Aku terfikir dgn modal yang hampir RM 1,000-oo apa untung yang aku akan dapat. Mungkin RM 50-00 , RM 100-00 mungkin 0 tak ada langsung. Kalau tak laku macam mana. Adake yang meniaga burger jadi Jutawan. Rasanya yang ada pun Ramlee burger, Mc’donald, burger king.Masa yang diperlukan buka gerai,penat tapi hasil tak seberapa. Kalau hujan tak ada pelanggan, nanti aku yang jadi macam burger sebab hari-hari makan burger.

Masaalahnya aku masih bekerja, esok pagi-pagi kena pergi kerja. Penat meniaga tak habis lagi dah nak kerja pula.Memikirkan masaalah itu niat aku nak meniaga kecil-kecilan terbantut. Tiba-tiba muncul di Akhbar ” UPTREND LAHIRKAN 12 JUTAWAN SETAHUN”.Meniaga apa sampai ramai sangat jutawan , jual dadah pun susah nak jadi jutawan. Aku kaji, selidik dengan ilmu 10 tahun di bank, aku dapati Uptrend mudah, ringkas, masih baru, goreng pisang panas, ayam golek. Mereka yang muda-muda sertai uptrend baru 5 ke 7 bulan buat pendapatan 5 angka termasuk adikku man.Tanpa menoleh kebelakang aku sertai Uptrend . Hasilnya lumayan.Aku yang sebelum ini hanya gunakan Handphone buruk 2nd hand beharga RM 150-00 dalam 10 hari dah pakai HandPhone 3g Nokia yang beharga RM 900-00. Minggu lepas baru beli Laptop yang lama aku inginkan .Murahje Baru RM 2,000-00 jenama Acer.Semuanya secara tunai. Hasil Uptrend, bukan guna credit card, tambah hutang macam orang lain tetapi tunai. Ini adalah hasil Uptrend, bukan tipu, tak percaya saya boleh tunjukkan resit .Bukan la berjaya macam orang lain sampai beli BMW. Aku gagal untuk mendapat pendapatan 5 angka tetapi 4 angka itu pasti. Dalam Uptrend untuk mencapai pendapatan 4 angka itu mudah, dengan usaha, kerjasama dan rezeki dari allah kita boleh mendapat pendapatan 5 angka bila-bila masa.Saya masih berusaha.!!!!!!. Insyaallah dalam 3 bulan. Doakan kejayaan saya.Mana tahu dalam bulan August nanti muka saya pula terpampang di Akhbar.Kepada pembaca yang masih tertanya , rasa tak percaya, malas, tak pandai cakap tapi berminat untuk dapatkan RINGGIT MALAYSIA (RM). Inilah cara, jalan, peluang yang paling mudah, ringkas dan yan paling penting Lumayan. Kenapa tak percaya jika ramai dah berjaya? Pesan saya kepada anda..JANGAN FIKIR, JANGAN CUBA-CUBA. SERTAI UPTREND DAN TERUS BUAT MESTI LUMAYAN………

Cari Duit,Buat Duit ,cara-cara buat lebih.

January 28th, 2007 · No Comments

Saya sempat berbual dengan En Azmi, (jutawan Uptrend No 1) sebelum beliau bertolak ke sabah. Banyak nasihat yang dia beri, itulah untungnya buat uptrend ni. Segalanya diajar , ditunjuk,di nasihatkan . pucuk pangkalnya kita yang perlu buat.Mana ada perniagaan yang segala ilmu diturunkan kepada kita dan bila berjaya , kita yang dapat habuan….Antara yang menarik adalah seperti berikut:

  1. Think Big ( target mesti besar). Sebabnya mudah- apabila kita mempunyai target yang besar, maka kita akan mula bercerita ataupun memperkenalkan perniagaaan kepada prospek kita mengikut kaedah atau cara kita untuk mencapai target tersebut. Contonhnya mencapai pendapatan RM 100,000-00 dalam masa 3 bulan. Maka jika prospek kita menyertai perniagaan ini dia juga akan mengikut langkah-langkah yang kita tetapkan untuk berjaya dan begitulah seterusnya. Secara tidak langsung perniagaan kita akan berkembang seiiring dengan target yang kita tetapkan.
  2. Jangan Pandang Prospek sebelah mata- Kita selalu menilai prospek kita melalui pakaian mereka, cara percakapan dan lain-lain. Itu adalah salah. Kita tidak tahu berapa besar atau berapa banyak yang mereka sanggup korbankan.Saya ulangi disini …..Berapa besar, berapa banyak yang mereka sanggup korbankan jika pendapatan yang mereka akan dapat itu mampu menjadikan mereka jutawan dalam masa yang singkat…
    Ada diantara prospek kita yang sanggup membuat pinjaman untuk menghidupkan kembali Impian mereka yang sudah lama terkubur.
  3. Presentation perniagaan mesti menarik.-Lengkapkan diri anda dengan segalanya. Power point, keratan akhbar, Ilmu .Kerana hanya dengan semua itu kita mampu menyakinkan orang lain. Oleh itu kepada ahli uptrend yang baru ,Boleh dapatkan Power point presentation dari Upline anda atau sila ke (promosi1). Di promosi 1 ada langkah-langkah bagaimana untuk dapatkan semua diatas.
  4. Jujur dan sepenuh hati. Apabila menerangkan tentang perniagaan ini semuanya perlu datang dari hati , barulah ianya berkesan. Masuk telinga terus ke hati mereka…….

Semoga Anda berjaya….Kepada yang masih belum menyertai Uptrend. Sertai Saya bersama kita mengejar Impian. Orang dah ke bulan takkan kita duduk dalam gua lagi….Fikirkan…. Bukalah minda yang sudah lama tertutup….Be Positive….Segalanya mungkin…Mungkin anda akan menjadi jutawan…Jika anda mencuba sesuatu yang baru….SAKSIKAN KEJAYAAN MEREKA

[http://www.youtube.com/watch?v=veFgfQgZkf8]

5 responses to “Uptrend.wordpress-Post terdahulu

  1. Social media, exceptional search engine favorable, compelling articles and
    blogging has transformed the method services and
    goods are advertised. Blogging plays a critical part in successful web marketing, second
    just to well written articles, and moved from simply being
    a pastime to a rewarding one and a full time occupation when carried out efficiently.
    Entrepreneur and blogger David Chow is an ideal illustration of the success that may
    be received from online marketing, which brings us to the
    evaluation of “Blogging with John Chow”, his very
    effective blogging system pattern.

    John Chow skyrocketed to achievement in the on-line blogging area when he
    showed the world how successful it can be when he took his blog from generating zero bucks to more than $40,000 a month in only 24 months, and
    amazingly by only trading a couple of hrs a evening of his time.
    His passion for blogging came to him after working
    just 8 weeks at a regular job and finding it insufferable; he stop and never looked
    back. These times David Chow dot Org has grown to be one of the
    most productive sites on the web, with more than 200,000 daily visitors
    and an ever expanding list of followers. John’s blog is ranked #16 on the industry AdAge Power 150 list and number 1 on the Top 50 Canadian Internet Marketing blog websites.

    Every single day tens of thousands of blogs are printed on the web and just 3% turn away to become successful. The difference between an unsuccessful blog and an effective one comes down to the method it is designed, the audience and last but definitely not least; the content. Blogging with John Chow provides a blueprint to follow along with step-by-step advice on how to build up a successful web log. Chow’s highly successful program comprises 7 easy
    to understand sections, and each address a special matter pertaining to blogging development.
    In addition, each segment includes video instruction in
    addition to an ebook. You also have access a number of powerful enhancements such as
    these:

    – Case studies which can be very encouraging and academic.

    – Understand how to produce compelling content and how to monetize it.

    – A 30 day action program that takes you step-by-step through the “successful” blogging process.

    Most important of all “Blogging with Chow” is appropriate for both beginning on-line marketer’s to seasoned professionals.

    John Chow’s Experience
    Entrepreneurial blogger David Chow was created in Landmass China, in a modest
    farming town until his family emigrated to Canada when he was a kid.
    Now David lives what he calls the “Dot Com Lifestyle”
    spending his summers in Vancouver, Europe and wintering in sunny Orange County,
    Ca; living the life he always wanted because of his many on-line successes
    based on blogging.

    Steve Chow also authored “Make Money Online: Roadmap of a Dot Com Mogul” which hit on
    Amazon.com with its first week’s launch and he has created several others:http://bloggingwithjohnchowinfo.org/

  2. Pingback: Properly Dry-Age Steaks at Home By Starting with Larger Cuts of Meat | yfovapycyg

  3. Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you can do with some pics to drive the message home a
    bit, but instead of that, this is excellent blog. A fantastic read.

    I’ll definitely be back.

  4. Hi there, just became aware of ylur blog through Google, and found that it is truly
    informative. I amm gonbna watch out for brussels.
    I’ll be grateful if you continue this inn future. Lots of
    people will be benefited from your writing. Cheers!

  5. What’s up, this weekend is good for me, for the reason that this occasion i am reading this
    wonderful educational post here at my house.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s